bootstrap template

5. června 19

Sedmý den, Palermo insider...

Den začínáme velmi zlehka v 8:45. Rozmazlujeme se hotelovou snídaní s opravdu silnou kávou. Vědouce, že máme ještě jednu noc k dobru, dovolíme si po snídani ještě chvíli poležet. Kolem jedenácté vyrážíme na obchůzku. Nad hlavami máme azuro. Obejdeme celý blok univerzity. Vzdělaná ulice je zkrášlena tu větší, tu menší hromádkou odpadků. Přeběhneme výpadovku Umberta I a už se kocháme menším parkem a výhledem na moře. Pokračujeme dál do přístavu za vzorně vyrovnanými plachetnicemi. Až se nabažíme pohledem na lodičky opět překonáme Umberta I a u Yusufa Md dlabeme orientální kuchyni. Ve dvě jsme zpátky na pokoji a v nochách máme téměř 9 kilometrů z toho počítám, že poslední dva vedli nekončící tržnicí :-) Dáváme si zaslouženou siestu.
Odpoledne je ve znamení pláže. Po cestě míjíme památku UNESCO Ponte Dell' Ammiraggio. A dál už to připomíná skládkové dobrodružství, které se ani pláži nevyhýbá. Ani voda není průzračná jak jinde. Rychlá koupel se zbytečným šnorchlem a před sedmou už doma probíhá příprava večeře.
Celkem jsme dnes naťapali 15,1 kilometru.

Dopolední Palermo

Panelové

Cestou na pláž

Osmý den

Arrivederci Palermo, míříme na jih...

Ujeli jsme 148 km za tři hodiny pěšky jsme dali 8,2 km.

Budíček před osmou, dopsat deník, snídaně, a v deset hodin už sedáme do auta, které celý včerejší den odpočívalo, a vyrážíme po pobřeží na sever zkouknout výběžek do moře. Malinký přístav Porto Arenella a jeho přilehlá pláž mají křišťálově průzračnou vodu a to jsme kousek od Palerma. Krátká procházka, pár fotek kolem Monte Pellegrino a už se stačíme na jih sběr Sciacca. Projdeme okruhem přes Palermo, míjíme nádherný borový háj Zona Favorita a okreskou SS624 svištíme ke Středozemnímu moři. Za polovinou cesty sjíždíme na oběd. Další domácí tortillky :-) Místo, kde jíme je na sjezdu do opuštěného lomu. Zabahněná silnice a podemletý most dávají znát, že se tady prohnala velká voda.
Další hodinka jízdy a ve dvě už nakupujeme jídlo v Penny ve čtyřicetitisícovém Sciacca. U moře v Porto Di Sciacca pozorujeme jak probíhá prodej ryb a mořských potvor přímo z lodí navrátivších se rybářů. Pozdravíme sochu poety moře Vincenza Licata rodáka ze Sciacca, který tam i v devadesáti letech zemřel. Proběhneme i město nad přístavem a ve čtyři hodiny alou do Contrada Macauda, které jsme rezervovali až na parkovišti před resortem samotným :-)
Costa Makauda Residence má na 150 pokojů a apartmánů s výhledem přímo na moře a vlastními schody na pláž.
Véča a ještě v sedm hodin večer neodoláme první koupačce ve Středozemním moři. Snad ani nemusím dodávat, že na pláži jsme sami :-)