responsive site templates

13. června 19

Patnáctý den, Bari a koupání na útesu.

Ujeli jsme 81 km za dvě a půl hodiny. Ušli jsme deset a půl kilometru.

Sedmá ráno jistí vstávání :-)
Tentokrát si připravíme óčko ještě než vyrázíme.
O půl jedenácté parkujeme v centru Bari kousek od pobřeží. Město nás přivítalo 32,5°C. Ve stínu uliček je příjemně. Když jdeme po pobřeží na přímém slunci objeví se tu a tam kapka potu. Už na první pohled působí Bari velmi příjemně a na rozdíl od jihu a Sicilíe i velmi čistě. Staré centrum je postaveno ze světlého kamene a uličky jsou dlážděny v bílé. V přístavu hned naproti Teatro Margherita probíhá prodej plodů moře přímo od rybářů. V parku si dáme připravené tortilly a pak se na čtyřech kolech přesouváme na městskou pláž. Je tam dost lidí a moc nás neuchvátí. Pokračujeme necelých čtyřicet kilometrů na jih do Polignano A Mare, místo katalogových fotek pláže mezí útesy s panoramatem města na skále. Těšili jsme se a potvrzujeme, že pohled je to úžasný. Ulovíme pár barevných obrázků a jdeme si najít místečko na skále pod městem. Vstup do vody připomíná schody s koberečkem. Scenérie pokračující kamenné stěny pod vodou je snad ještě úchvatnější. A když pak vplujeme do jeskyně, kde zvuky vln narážejících do stěn rozeznívají arií na souši neslyšenou, musíme před tvořivostí přírody smeknout. S azurovým pohledem pod hladinou jen těžko něco soupeří. Nabaženi Neptunovým královstvím si projdeme bělounce čisté uličky připomínající marocký Assillah a v podvečer se loučíme s naší poslední italskou zastávkou.

Večer chvilku pohovoříme s Laurou, dáme obr tortilly z posledních zásob, něco málo zabalíme, zahrajeme karty a dáváme si poslední výletní dobrou noc.

Bari

Polignano a Mare
útesy

město

Poslední den

Letíme domů.

Ujeli jsme 35 km za tři čtvrtě hodiny.

Tentokrát máme budíček na 5:45. Nevíme jaká bude cesta na letiště. Navigace říká, že za půl hodiny jsme tam. Raději si dáváme časovou rezervu a vyrážíme už v 6:45 směr autopůjčovna na letišti, kde otevírají v osm hodin ráno. Přímý let do Bari-Praha máme v 9:50. Tak snad bude vše navazovat jak má.

Bavorácká navigace nás ještě naposledy překvapí, když nás svede na nejrychlejší cestu z parádního okruhu o jeden sjezd dříve než by místní řidič sjel. Další odbočku pak minu a vracíme se.
Úzkou zaprášenou polňačku pro tentokráte nevymeteme, pánč zmyčkované a vysáté auto tímto marastem nepošleme! Vracíme se zpátky na rychlostní komunikaci a po čtyřicetipěti minutách od startu vjíždíme na parkoviště půjčovny. Vrácení proběhne hladce. Zajímavostí je, že deponovanou zálohu na kartě pro případné škody, nám vrátili ještě před tím, než od nás měli malého bavoráčka zpátky.

Z návratu zpět bych už jen zmínil momentku na letišti u kontrolních rámů. Pracovnice upozorněna kolegou za rentgenem, že v jédné vaničce jsou volně ložené tři lahvičky s pitím, zjišťuje kterému hříšníkovi patří. Přihlásíme se a už putují do koše. Mojí cestovatelskou zachráním lupnutím obsahu do sebe. Za chvilku se pánovi za monitorem znovu zvedne obočí a ukazuje na jednu bagáž a znovu se hledá majitel. Znovu se přiznáváme a jdeme na jisto do jedné z kapes, ze které vytahujeme vývrtku. Paní, teď už se smíchem, se ptá jestli to je vše, nebo jestli máme nějáké další překvapení. Další prohřešky nemaje jsme vpuštěni k naší odletové bráně.

Čekáme a čekáme a když půl hodiny před odletem je naše brána bez pohybu, monitorujeme monitory. Nezaznamenali jsme, že změnili náš gate. Kvapíkem se poroučíme o patro výše a byť s priority boarding nastupujeme skoro poslední.

Za dvě hodiny jsme v Praze :-)