create your own web page

1. června 19

Třetí den. Míříme stále na jih...

Ujeto 148km.

Vstávačka v 8:30 a vyrážíme ze zataženého Briatica.

Vracíme se kousek do malebného městečka Pizzo, kde jsme včera dali těsný serpentýnový sjezd pánč jsme se potřebovali vyhnout zácpě a dorazit včas na ubytko.
Udělali  jsme malý okruh. Na starobylém hradě hned u náměstí probíhala svatba. V malém pekařství jsme si koupili dvě výborné sladkosti a pak už do auta a na další cestu.

Po necelé hodině jízdy jsme ze silnice zahlédli úžasnou pláž. Bylo to v Sant,' Irene Torre Vecchia. Neodolali jsme :-)

Po dalších deseti minutách v autě se před námi vychloubá Stromboli.

U městečka Tropea je okreska, po které jedeme, uzavřena resp. tunel. Objížďka, jak jinak, vede přes hory.

Objížďka nám zabrala hodinu. Stavíme v Ricadi a děláme malý nákup. A kávička také musí být. Tentokrát v podobě chlazeného krému a k tomu sladkost namočená v rumu.

Za další hoďku už obdivujeme panorama pobřeží pod Cape Vaticano.

Kratší zastávka v Rosanno k načepování nafty. Litr vychází na 1,486 Eur a to je jedna z lepších cen.

V osm hodin večer jsme dorazili do Favazzina, kde parkujeme přímo u moře. S pohledem z auta na západ slunce usínáme v autě.

Pizzo

Sant' Irene Torre Vecchia
Tropea
Ricadi

Cape Vaticano
Favazzina

4. den

Viva Sicilia ...

Ujeto 112km. Dali jsme trajekt.

Vstávačka v 7:30. V autě to spaní moc neprodlužujeme. Ráno po noční bouřce ještě dost prší. Blízký most poslouží jako dočasná střecha pro vykonání ranní očisty. Teplota nám spadla na 14,5°C.
Neztrácíme čas a vyrážíme. Dalším cílem je přístavní městečko Villa San Giovanni, kde se zkusíme nalodit na trajekt. Webové stránky pro rezervaci sveřepě tvrdí, že v neděli se nikam nevozí. A tak jedeme na blint a uvidíme.

V 8:30 už u budky na lístky kupujeme zpáteční jízdenku otevřenou na 90 dní. O 75 éček lehčí se o deset minut později naloďujeme jako jedni z posledních na trajekt.

V 9:00 už vjíždíme na ostrov. Branou nám je malebné město Messina. Tam se musíme vrátit :-)

Na ostrově neprší, ale mraky se honí. O půl jedenácté děláme zastávku ve Villa Franca Tirrena v nákupním centru Labriosa. Nejdříve hledáme toalety a pak už si v klidu sedáme na kávičku. Když jsem objednával pistáciovou kouly z lednice, netušil jsem, o jakou sladkou extázi pro chuťové kalíšky si říkám. V Al Solito Posto i s Laté Machiatto za 4,5 éčka.

Třešinkou na dortu dne bylo ubytování La Scogliera v městečku Piranio. Ani ne tak vybavení pokoje, ale to místo přímo na pláži, výborná kuchyně, příjemný personál a neskutečná pláž dávají tomuto místu punc numero uno.

Koupání bylo parádní. Jako všude jinde, nikdo na pláži. A ve vodě už vůbec. Plování na prakticky soukromé pláži provozujeme bez zbytečných svršků.

Večeře probíhá v duchu 2x pizza. Super! Místní víno tak za tři. Místní pivo překvapilo na výbornou. Lehčí o 30 éček a těžší o gastronomický zážitek  uléháme.